Onze veelgestelde vragen

 

Als je niet het juiste antwoord vindt in deze FAQ, dan kun je ons natuurlijk altijd tijdens kantooruren mailen of bellen.

Mail naar support@kbinfo.nl

Je kunt ons ook bellen. We onderscheiden twee typen vragen:

  • Heb je een vraag m.b.t. het gebruik? Tijdens kantooruren is dit gratis op telefoonnummer 088 6500 200. Je komt dan rechtstreeks bij e-Boekhouden uit.
  • Heb je een inhoudelijke boekhoudkundige/fiscale vraag? Dan heeft KBinfo.nl hier gedurende kantooruren een speciaal servicenummer voor 0900 500 1000. Deze specialistische boekhoudkundige dienstverlening is niet gratis en heeft een tarief van €1,00 per minuut (incl. BTW), tot een maximum van €20,00 per gesprek. Dit tarief is exclusief de normale gesprekskosten die er gelden. Het tarief wordt tevens gespecificeerd op je telefoonrekening. Het is onze bedoeling dit gesprek zo kort mogelijk te houden, je vraag voorbereiden kan hierbij helpen.
Waarin onderscheidt KBinfo.nl zich van de concurrentie?

KBinfo.nl is geschikt voor iedereen
Wij bieden speciale pakketten en prijzen voor extra diensten, zoals jaarcijfers en aangiften.

Ongekend eenvoudig
Ingewikkelde boekhoudkundige termen kom je bij ons niet tegen. KBinfo.nl is begrijpelijk voor iedereen. Kom je er toch niet uit? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder.

Je betaalt een vast, laag bedrag per maand
Bij ons betaal je voor een compleet pakket, niet voor losse functies. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.

Maandelijks opzegbaar
Je kunt je abonnement bij ons maandelijks opzeggen. Dus geen lange jaarcontracten, je zit nergens aan vast.

Aangiftes direct versturen
e-Boekhouden.nl is erkend door de Belastingdienst. Door een directe koppeling verstuur je je aangiftes veilig vanuit je boekhouding.

 

Kan ik meerdere gebruikers toevoegen?

Ja, dat kan binnen de licentie. Je bepaalt zelf de rechten voor iedere gebruiker. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Kan ik meerdere administraties voeren in één account?

In KBinfo.nl voer je één administratie per abonnement. Het is wel mogelijk om meerdere administraties in één account te voeren als de bedrijven een fiscale eenheid vormen voor de btw-aangifte. Voor iedere extra administratie heb je een apart account nodig. Wel kun je de verschillende administraties koppelen, zodat deze toegankelijk zijn met één inlogcode.

Kan ik met terugwerkende kracht een administratie invoeren?

Dat kan. Als je bent gestart met KBinfo.nl heb je drie opties:

Jouw volledige administratie handmatig overnemen in e-Boekhouden.nl. Bij het invoeren van de boekingen kun je iedere gewenste datum invullen.
Wanneer je overstapt van een ander boekhoudpakket raden wij aan om gebruik te maken van de beginbalans.
Het importeren van gegevens, zoals je relaties of producten, is ook mogelijk.

Kan ik mijn facturen naar eigen inzicht opmaken en wijzigen?

In KBinfo.nl maak je zelf gemakkelijk factuursjablonen op. Voeg je eigen logo, kleuren en lettertype toe, maak extra gegevensvelden aan of voeg eenvoudig een betaallink toe.

Ik kan niet inloggen. Wat moet ik doen?

Heb je problemen met inloggen? Kijk dan eerst of je alle gegevens correct hebt ingevoerd.

Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten’.

Ben je je gebruikersnaam vergeten? Kijk dan eens in je mailbox. Je hebt van ons een mail ontvangen met je gegevens toen je een proefaccount bij ons afsloot.

Lukt inloggen nog steeds niet? Neem contact op met de helpdesk: 088 6500 200.

Welke ondersteuning bieden wij?

Wij gebruiken geen ingewikkelde vaktermen, maar begrippen die voor iedereen begrijpelijk zijn. Daarnaast bieden wij uitgebreide support om je op weg te helpen:

Handleidingen
Videotrainingen
Knowledgebase
Gratis cursus boekhouden

Kom je er zelf niet uit? Neem dan contact op met onze razendsnelle en deskundige helpdesk 088 6500 200. Zij helpen je graag verder.

Kan mijn accountant ook mijn boekhouding doen in e-Boekhouden.nl?

Met e-Boekhouden.nl werk je gemakkelijk online samen met je accountant of boekhouder. Jij geeft aan of de accountant het hele account beheert, of alleen jouw gegevens controleert. Jij bepaalt dus zelf op welke manier je wilt samenwerken.

Welke koppelingen zijn er beschikbaar?

e-Boekhouden.nl heeft koppelingen met diverse partijen, zoals banken, webshops, incassobureaus en de Belastingdienst. Bekij het complete overzicht van koppelingen.

Hoe lang kan ik KBinfo.nl gratis uitproberen?

Je kunt KBinfo.nl 1 maand gratis en vrijblijvend uitproberen. Je krijgt alle functionaliteiten tot je beschikking. Klik hier om je aan te melden.

Ik heb een verkeerd abonnement gekozen bij aanmelding, hoe pas ik dat aan?

Je krijgt bij aanmelden een proefaccount, waarmee je onbeperkt gebruik maakt van de boekhoud- en facturatiemodule van het starterspakket. Als je proefaccount afloopt en KBinfo.nl bevalt je, dan maak je de keuze voor een van onze pakketten. Merk je daarna dat je een verkeerd account gekozen hebt, neem dan even contact op met ons via de mail support@kbinfo.nl. We maken het dan direct voor je in orde.

Kan ik mijn abonnement per jaar betalen?

Onze abonnementen lopen per maand. Dat betekent dat je ook per maand kunt opzeggen, zonder bijkomende kosten. Per jaar betalen is daarom niet mogelijk.

Moet ik mijn proefaccount opzeggen als ik deze niet wil omzetten?

Nee, als je niets doet, stopt je proefaccount automatisch. Je zit nergens aan vast, het proefabonnement is geheel vrijblijvend. Mocht je je nog bedenken: we bewaren je ingevoerde gegevens een maand waarna deze worden vernietigd. 

Kan ik met de ledenadministratie ook facturen sturen?

Ja, in de ledenadministratie maak je eennvoudig losse of periodieke facturen (lidmaatschappen) aan en verstuurt deze in een handomdraai via e-mail of post.

Zit er een beperking aan het aantal lidmaatschappen?

Nee, het aantal lidmaatschappen van de ledenadministratie is onbeperkt.

Hoe worden mijn gegevens beveiligd?

Je gegevens worden volledig en optimaal beveiligd en beschermd tegen onder andere diefstal en hard- en softwareproblemen. Daarnaast wordt er iedere 24 uur een back-up gemaakt van je gegevens.

Welke betaalmethoden zijn er mogelijk?

Je betaalt per automatische incasso. Je geeft eenmalig een machtiging af en je hoeft verder niets meer te doen. Het bedrag wordt maandelijks automatisch van je rekening afgeschreven.

Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?

Je abonnement bij KBinfo.nl is per maand opzegbaar.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Je kunt je abonnement opzeggen per brief of e-mail.

Kan ik nog bij mijn gegevens als ik mijn abonnement opgezegd heb?

Als je je abonnement op KBinfo.nl opzegt, kun je een export maken van alle mutaties en de meeste overzichten. Nadat je abonnement is beëindigd, worden je gegevens automatisch verwijderd.

Je kunt een offline-export maken van je administratie en deze opslaan op je pc. Dit kan via Beheer > Exporteren > Offline-export. Hier download je ook de offline-module, die je nodig hebt om de export te openen. Deze export is alleen om je gegevens in te zien. Je kunt geen wijzigingen aanbrengen en de export ook niet terugplaatsen in je online administratie.

Waar kan ik een klacht indienen?

Je kunt een klacht indienen via het volgende emailadres: support@kbinfo.nl

Nog steeds vragen?